Miejsce: Cyców | Miejscowość: Lublin, Polska
Termin realizacji usługi:
26.11.2022 w godz. 09:00-15:00 -Moduł I
02.12.2022 w godz. 16:00-20:00 -Moduł II
03.12.2022 w godz. 09:00-15:00 -Moduł III
09.12.2022 w godz. 16:00-20:00 -Moduł IV
10.12.2022 w godz. 09:00-16:00 -Moduł V
Forma prowadzonych zajęć: on-line
Czas trwania szkolenia: 35 godzin lekcyjnych
Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia- w zależności od zapotrzebowania grupy.
Możliwość zmiany programu ( w trakcie realizacji kursu) – dostosowanie do potrzeb uczestników.
Opis szkolenia:
Przedmiotem szkolenia jest zwiększenie wiedzy uczestników na temat treningu umiejętności
społecznych i jego organizacji oraz przygotowanie uczestników do prowadzenia zajęć w ramach TUS.
Uczestnicy szkolenia:
Każdy uczestnik kurs otrzyma darmowe materiały szkoleniowe w wersji papierowej oraz elektronicznej.
Po zakończonym szkoleniu Certyfikat potwierdzający odbyte szkoleniu
Szkolenie jest przeznaczony dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia, pragnących wzbogacić swój warsztat pracy. W szczególności kurs jest skierowany do nauczycieli, wychowawców, dyrektorów, kadry kierowniczej, pedagogów, psychologów, terapeutów pedagogicznych oraz Zespołu Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą.
Cele kursu:
Cel ogólny: poszerzenie wiedzy na temat organizacji i przebiegu treningu umiejętności społecznych.
Cele szczegółowe: Po ukończeniu kursu uczestnik będzie posiadał wiedzę i umiejętności w zakresie: oceny umiejętności społecznych dzieci i młodzieży, organizacji treningów umiejętności społecznych, tworzenia programów TUS, planowania zajęć TUS, w tym tworzenia i planowania zajęć TUS z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Po ukończeniu kursu uczestnik: będzie znał sposoby oceny umiejętności społecznych, techniki i metody stosowane w TUS, przykładowe gry i zabawy do wykorzystania podczas treningu umiejętności społecznych, zasady wzmacniania pożądanych zachowań. Uczestnik szkolenia będzie potrafił zaplanować i poprowadzić zajęcia w ramach treningu umiejętności społecznych.
Ramowy plan szkolenia:
Termin realizacji: 26.11.2022
Moduł 1: Umiejętności społeczne – wprowadzenie. Ocena umiejętności społecznych
1. Umiejętności społeczne definicje.
2. Podstawy teoretyczne TUS.
3. Rozwój umiejętności społecznych.
4. Ocena umiejętności społecznych.
5. TUS z dziećmi w wieku przedszkolnym
6. TUS z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym
7. TUS z dziećmi starszymi oraz młodzieżą
8. TUS dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
9. TUS dla dzieci I młodzieży niedostosowanych społecznie
10. TUS dla osób z niepełnosprawnością
11. Problemy związane z kierowaniem grupą
12. Wskazania do zajęć indywidualnych.
13. Zasady doboru systemów motywacyjnych
14. Wzmocnienia pozytywne w trakcie treningu
15. Zasady doboru systemów motywacyjnych
16. Wzmocnienia pozytywne w trakcie treningu
Termin realizacji: 02.12.2022
Moduł 2: Organizacja zajęć TUS
1. Dla kogo TUS?
2. Wskazania do zajęć indywidualnych.
3. Dobór grup.
4. Cele TUS.
5. Program TUS.
6. Rozwój umiejętności społecznych
Termin realizacji: 03.12.2022
Moduł 3: Realizacja zajęć TUS
1. Kontrakt z uczestnikami na zajęciach TUS.
2. Przykładowe techniki stosowane w trakcie TUS.
3. Etapy zajęć TUS.
4. Kroki ćwiczonych umiejętności – przykłady.
5. TUS dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
6. TUS dla dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie
7. TUS dla osób z niepełnosprawnościami
8. Kroki ćwiczonych umiejętności
Termin realizacji: 09.12.2022
Moduł 4: Rola wzmocnień. Gry i zabawy podczas TUS - przykłady
1. Zasady doboru systemów motywacyjnych.
2. Wzmocnienia pozytywne w trakcie treningu.
3. Problemy związane z kierowaniem grupą.
4. Gry i zabawy w ramach TUS – przykłady.
5. Przydatne pomoce i materiały.
Termin realizacji: 10.12.2022
Moduł 5: Planowanie zajęć z TUS Tworzenie scenariuszy zajęć
1. Planowanie zajęć TUS. Tworzenie scenariuszy zajęć.
2. TUS dla uczniów ze spe.
3. Generalizacja czyli utrzymanie efektów zajęć.
4. Włączenie rodziców w proces rozwijania umiejętności społecznych.
5. Poszukiwanie inspiracji w pracy metodą TUS
6. Rozumienie przyczyn trudnych zachowań
7. Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami
8. Zalety i wady metody.
Wspierane przez iCagenda